söndag 12 december 2010

Tjenixen pixen!

Jag tänkte berätta lite hur helgen har varit eftersom att det har varit en av de bästa helger på länge, har haft det jättetrevligt :)!

I fredags började det med skola och redovisning av projektarbetet, vi fick underkänt på det men men det gör vi bara om så ordnar det sig. Senare på kvällen fick jag springa som en tok och hämta en tårta som Gunnel skulle ha till Ingvars kalas imorgon. Bageriet hade egentligen stäng men det gick att hämta den ändå. Egentligen skulle Lina och Peter hämta den men de som de skulle göra tog lite längre tid än de tänkt sig så jag fick rycka in. Jag åkte med Lina och Peter till Tvärred sen och levererade tårtan till Gunnel.

Lördag: Idag så gick vi la upp vid 9-9.30 eller något sånt. Samuel åkte till Göteborg för julhandling och univereum(stavning?) Jag började städa efter att vi hade ätit frukost, Johanna var på STORA sopardagen och jag och Martin fick ha STORA sopardagen hemma, jag började att sopa nere i källaren och de fortsatte med att vi rensade upp under trappan i källaren och gjorde snyggt. Sedan städade jag i huset. Dammsög,dammade och så :)! På kvällen var vi bjudna till Ingvar på kalas eftersom han fyller år. Han fick ett spel som heter Qube- utan tvekan av mig och oj va de var roligt, vi skrattade så tårarna spruta haha! Det var längesen jag hade så roligt alltså :)!

Söndag: Idag har vi först varit till kyrkan, vi vaknade kvar i 10 och kyrkan börjar 1o blev ganska bråttom haha :)! I kyrkan sjöng vi julsånger och samlade även in pengar till julklappar som ska till barnen i Ecuador i djungeln. Efter kyrkan blev det middag hemma hos Arne och Brita i Ulricehamn, riktigt gott :)! Sen var vi till kyrkan igen och letade efter brännpenna men vi hittade ingen där så vi åkte till Dammen för att leta vidare. Där var det hur mycket snö som helst då ingen hade skottat. Vi gick fram till garaget för att vi trodde att de kunde vara där och får INTE upp låset haha, Martin blåser och rycker i låset och värmer med händerna och tillslut så klickade de till och låser går upp , men inga brännpennor. Jag och Martin kollade även inne i huset på Dammen men hittar inga där heller.

Nu ropar Johanna att hon vill ha hjälp!!! HEJDÅ!!!

Kommer snygga bilder på en spis sedan!

Inga kommentarer: